Контрольно – аналітична діяльність – запорука розвитку ДНЗ

Стратегічною лінією педагогічної діяльності нашого колективу стало впровадження особистісно–орієнтованої моделі освітнього процесу на основі виховного педагогічного досвіду і педагогічної практики самореалізації особистості. Основою нашої взаємодії є уміння вислухати, усвідомити проблеми, спонукати до створення, корекції виникаючих проблем. Взаємодія будується на принципах взаємопорозуміння, взаємної поваги і довіри, підтримки і партнерства, взаємовідповідальності.

Місія дитячого садка – забезпечити розвиток дітей, задовільнення потреб та інтересів кожної дитини, запитів родини, міського суспільства і держави, шляхом надання широкого спектру якісних оздоровчих та освітніх послуг на основі принципів гуманізації і демократизації педагогічного процесу для виховання людини та громадянина.

Під якістю освіти розуміється співвідношення мети і результату, міра досягнення мети. Таким чином, по-перше необхідно сформулювати і конкретизувати цілі освітнього процесу. Важливою умовою постановки та досягнення мети є визначення початкового стану кожної дитини ( рівень здоров’я, нервово-психічного розвитку, педагогічна та психологічна характеристика, рівень соціально – морального і емоційно-особистісного розвитку, нахилів, індивідуальних здібностей, соціально – педагогічний статус сім’ї, взаємини в родині тощо).

Щоб мати чітку уяву про результат педагогічної діяльності в дитячому садку розроблена система контролю і моніторингу, визначені засоби і заходи контролю для забезпечення зворотного зв’язку( заповнення відповідних таблиць, схем, карт, графіків, листів контролю та інше). Наприклад, для того щоб спрогнозувати розвиток кожної дитини відповідно до її індивідуальних особливостей, притаманних їй темпу та рівню розвитку педагоги дошкільного закладу два рази на рік в травні та вересні проводять обстеження кожної дитини закладу:

  • У ранньому віці та в епік різні строки – обстеження нервово-психічного розвитку дітей;
  • В молодшому та середньому віці – педагогічне  обстеження рівня розвитку компетентностей за програмою, динаміки становлення базових якостей особистості та оцінка основних форм активності дитини молодшого дошкільного віку,
  • У старшому віці – педагогічне  обстеження рівня розвитку компетентностей за програмою, динаміки становлення базових якостей особистості та оцінка основних форм активності дитини старшого дошкільного віку , психологічна діагностика на готовність до навчання у школі, обстеження обдарованості за методикою Смелянської,
  • У січні місяці проводиться рубіжна діагностика за показниками;
  • Більшу частину інформації педагоги отримують через систематичне спостереження за діяльністю дітей, їх взаємовідносинами, відносинами у родині.

Усі данні заносяться до таблиці моніторингу. За результатами прогнозується розвиток дітей, визначається змістова інформація, яка пропонується дітям для засвоєння і відбивається у календарному плануванні та в індивідуальних програмах розвитку здібних дітей.

Контроль є важливою функцією управління, яка прогнозує шляхи розвитку дошкільного навчального закладу, що спрямовані на інформування про стан закладу, всіх його об’єктів, використовується для запобігання негативним результатам діяльності садка. Для здійснення регулярної, систематичної та своєчасної контрольно-аналітичної діяльності у дошкільному навчальному закладі розроблені регламент контрольно-аналітичної діяльності, циклограми адміністративно-господарчого контролю старшого вихователя, старшої медсестри, заступника з господарчої частини.

 

Регламент контрольно аналітичної діяльності

 

 

2 коментарі до “Контрольно – аналітична діяльність – запорука розвитку ДНЗ”

  1. Надія Тураш сказав:

    Дякуємо за Ваш досвід роботи. Бажаємо успіху надалі!!!!

  2. admin сказав:

    cпасибі, сподіваюсь на подальшу співпрацю

Залишити відповідь