Планування роботи дошкільного навчального закладу

Планування роботи дошкільного навчального закладу – прогноз на успіх роботи колективу

Планування і прогнозування є основою управління і важливішою стадією управлінського циклу на всіх рівнях.

Відносно до управління дошкільним закладом планування і прогнозування заключаються у визначенні зон найближчого і перспективного розвитку дитячого садка в конкретних умовах оточуючого середовища на основі педагогічного аналізу. Положення про дошкільний навчальний заклад надає педагогічному колективу право самостійно визначати напрямки своєї діяльності,  будувати модель розвитку дитячого садку у відповідності до типу дошкільного навчального закладу, обирати  програму виховання і навчання дошкільників.

Планування повинно відповідати цілому ряду принципових вимог. Ці вимоги заключаються у наступному: об’єднання  довгострокового і  короткотривалого  планування; здійснення принципу злиття державних і суспільних інтересів; забезпечення комплексного характеру прогнозування і планування, стабільність і гнучкість планування на підставі прогнозів.

Планування буде ефективним, якщо дотримуватися три головних умови:

  • Об’єктивна оцінка рівня роботи дошкільного навчального закладу на момент планування;
  • Чітка уява тих результатів, рівня роботи, які на кінець періоду на який плануються повинні бути досягнуті;
  • Вибір технологій, що допоможуть добитися поставлених цілей, а значить отримати результат, який планується.

В якості повсякденного плану дій у дитячому садку виступає план роботи на рік, а в якості перспективного – Програма розвитку дошкільного навчального закладу і освітня державна програма. У процесі реалізації Програми розвитку в дошкільному навчальному закладі відбуваються зміни, які приводять до якісно нових результатів роботи в системі роботи з кадрами, у побудуванні навчально-виховного процесу у взаємодії з батьками вихованців.

До структури планування діяльності нашого дитячого садка входять:

  • Програма розвитку дошкільного навчального закладу на три роки;
  • Програма збереження психічного і фізичного здоров’я дітей дошкільного навчального закладу «Малятко – здоров’ятко» ( на 5 років);
  • Річний план роботи;
  • Перспективні плани освітньої роботи с дітьми;
  • Календарні плани та тематичні проекти роботи з дітьми;
  • Плани роботи з обдарованими дітьми;
  • Перспективні плани роботи в групах за профільними напрямками;
  • Плани – регламенти організації рухливої діяльності за сезонами в усіх вікових групах;
  • Циклограма діяльності завідуючої та адміністративної ланки закладу;
  • План здійснення контрольно-аналітичної діяльності;
  • Організація зовнішньої комунікації ( плани взаємодії з закладами освіти, культури, спорту у єдиному соціальному просторі міста, з дітьми неохопленими дошкільною освітою);
  • Плани роботи з родиною( колективні, групові зустрічі різного рівня, робота батьківського комітету, Піклувальної Ради);
  • Плани роботи надання додаткових послуг (план робот студії, гуртків, майстерень на рік);
  • Перспективний план роботи медичних працівників з дітьми, батьками, співпрацівниками закладу на рік.

В практиці роботи керівників накопичено різноманітний досвід планування роботи з кадрами на місяць. Пропонуємо декілька варіантів.

1-й варіант. Циклограма діяльності. Багато керівників складають її на початку навчального року, що допомагає науково організувати свою працю, урахувати основні напрямки діяльності і плановість їх виконання. З урахуванням передня професійних обов’язків керівник планує роботу на місяць і на кожен день. При цьому, якщо відбувається відміна запланованого, то на зворотній стороні цього ж аркуша робиться примітка, що дозволяє перенести невиконану  роботу на наступний день чи місяць. Перевага цього планування в тому що наприкінці любого строку ( місяць, квартал, півріччя, рік) керівник може з легкістю проаналізувати виконану роботу, визначити моменти, які він не урахував, і рівномірно розподілити наступну роботу. Повторність організаційних заходів дає змогу досвідченому керівнику скласти циклограму діяльності на кожен рік.

2-й варіант. Самий  розповсюджений в практиці роботи керівника – Тижневик   використовуються тижневики самих різних форматів і варіантів оформлення.

3-й варіант. Картотека справ. Вона має три розділи: план на місяць, план на день, виконання. На початку навчального року завідуюча виписує на окремі картки основні заходи і розкладує їх по місяцям. Щоденні текучі справи фіксуються також на окремих картках і розкладаються в першому розділі картотеки за числами місяця. Картки  з виконаними справами переміщаються у третій розділ «Виконання». Якщо запланований захід не виконано, картка переноситься на наступний день або місяць.

4-й варіант. Технологічна карта управління дошкільним закладом. Такі технологічні картки управління дошкільним закладом передбачають надання допомоги керівникам в плануванні, розташуванні основних заходів з керівництва і контролю за часом. Вони мають специфіку кожного регіону і конкретного дошкільного закладу.

2 коментарі до “Планування роботи дошкільного навчального закладу”

  1. Валентина м.Шахтарськ сказав:

    Видно, що колектив вашого ДНЗ накопичив достатній досвід роботи з планування. Чи можливо на сторінках вашого сайту розмістити ваш досвід : циклограми діяльності завідуючої та адміністративної ланки закладу, плани роботи з неохопленими дітьми, плани – регламенти організації рухливої діяльності за сезонами в усіх вікових групах. Хотілося б досягти якісних змін у побудові освітньо-виховного процесу свого ДНЗ. Дуже вдячні за розповсюбдження вашого досвіду.

  2. admin сказав:

    Обов’язково поділимося у новому навчальному році. Дякуємо за оцінку діяльності нашого садочку. Сподіваємося на співпрацю.

Залишити відповідь