Психолого – педагогічні аспекти роботи з обдарованими дітьми дошкільного віку

Обдарованість у дошкільному віці – дуже тонка матерія. Визначити обдарованого малюка дуже складно. Обдарованими називають дітей, які визнані освітньою системою  як ті, що  перевершують своїх ровесників за рівнем інтелектуального розвитку. На жаль, вундеркіндів майже обмаль, більшість дітей мають вроджені передумови до розвитку тих чи  інших здібностей –  музичних, інтелектуальних, артистичних, літературно-мовленнєвих, спортивних та інших. Розгледіти такі здібності дуже складно.  Складно виміряти коефіцієнт інтелекту малюка.В умовах нашого закладу, коли відсутня допомога психолога, відсутній відповідний діагностичний інструментарій ( діагностуємо таких дітей за методикою Смелянської, яка призначена для школярів), робота з чудо-дитиною відбувається  завдяки дійсно талановитим і творчим педагогам і дійсно цікавому технологічному забезпеченню яке  пропонують сучасні науковці Л. Фесюкова, Н.Гавриш, К.Крутій, Венгери, Нікітін, Т.Пироженко і багато інших. Про досвід роботи закладу, який працює в нашому місті, завдяки роботі міської творчої групи під керівництвом Наталії Ісмаілової, нашими знахідками, нашим баченням розв’язання цього завдання можна ознайомитися в нижче розміщених матеріалах.

 

Психолого – педагогічні аспекти

Програма індивідуального розвитку

перспективні плани роботи з обдарованими дітьми

 

Одна відповідь до “Психолого – педагогічні аспекти роботи з обдарованими дітьми дошкільного віку”

  1. Катерина сказав:

    Цілком з вами згідна – складно виміряти коефіцієнт інтелекту малюка коли відсутня допомога психолога. Для цього потрібні відповідні форми, методи роботи і психолого-педагогічний інструментарій, за допомогою якого ми б мали можливість діагностувати потенційні задатки та здібності дітей та обґрунтувати імовірність їхнього розвитку до рівня обдарованості.
    Вважаю, що обдарованість є наслідком поєднання таких якостей: спадковості, впливу середовища, інтелектуальних здібностей, властивостей темпераменту, творчого підходу, наполегливості та щасливого випадку.
    Ваш досвід роботи дуже актуальний згідно до сучасних вимог. Тому дуже вірно, що головною умовою розкриття потенціалу дошкільників ви бачите у перетворенні традиційного навчально-виховного процесу, побудованого на засадах суб’єкт-об’єктних відносин педагога з дошкільниками, на освітній простір життєтворчості, насичений різноманітними інтерактивними заходами за всіма можливими сферами самоздійснення особистості.
    Бажаю вашому дитячому садочку подальших успіхів.

Залишити відповідь